Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Povinné čipování psů

Povinné čipování psů

Co říká zákon

Od 1. 1. 2020 vstoupil v platnost novelizované znění Veterinárního zákona, podle kterého budou mít všichni chovatelé novou povinnost nechat svého psa čipovat. Konkrétně zákon říká, že: ,,Očkování psa proti vzteklině  je platné, pouze pokud pes splňuje podmínky na označení zvířat v zájmovém chovu stanovené v  předpisu Evropské unie (tzn. je čipovaný). Chovatel, který chová psa, je povinen zajistit, aby identifikační číslo psa bylo zaznamenáno v dokladu o očkování psa. Identifikačním číslem psa se rozumí alfanumerický kód zobrazený transpondérem (čipem), který umožňuje zjistit totožnost konkrétního psa".

Jaké výhody má čipování

Kromě splnění povinnosti vyplývající ze zákona, může správně zaregistrovaný čip také výrazně urychlit nalezení psa v případě jeho zatoulání. Pokud je nalezený pes označen čipem správně zaregistrovaným v mezinárodní databázi, je možné získat z této databáze kontaktní údaje na majitele a takového psa co nejrychleji vrátit do jeho domova.

Jak čipování probíhá

Aplikace mikročipu pomocí jednorázového injekčního aplikátoru je úkon svým rozsahem srovnatelný např. s očkováním nebo jinou injekční aplikací. Čip se během několika sekund umístí do podkoží nejčastěji na levé straně krku. Díky své nepatrné velikosti a použitému materiálu nezpůsobuje mikročip žádné dráždění, bolest nebo jiné nežádoucí reakce.

Kvůli čipování nás se Svým psem můžete navštívit kdykoliv v ordinačních hodinách, není potřeba se objednávat předem. Cena čipování zahrnující i následnou registraci do mezinárodního registru je 550 Kč.

Jak si čip zaregistrovat

Pro úspěšnou registraci Vašeho čipu do mezinárodní databáze je potřeba si vytvořit profil na webové adrese, kde se zaregistrujete jako ,,UŽIVATEL". Po založení Vašeho uživatelského účtu kliknete na tlačítko ,,PŘIDAT MAZLÍČKA" a vyplníte údaje o registrovaném zvířeti. Pokud již profil na pet2me máte, stačí se jednoduše přihlásit a Vašeho dalšího mazlíčka můžete přidat. V případě jakýchkoliv dotazů se na nás neváhejte obrátit, s registrací Vám rádi pomůžeme nebo ji provedeme za Vás.